Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Pratiquer la presse écrite
Author:
ISBN: 2804005747 9782804005740 Year: 1990 Publisher: Bruxelles Labor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pendant quinze ans, j'ai pratiqué la presse écrite dans un journal quotidien liégeois. Pendant quatre ans, je l'ai enseignée comme Maître de conférence, à l'Université de Liège. Ce livre est né de cette double expérience. Le journalisme n'est pas seulement, ni même principalement, affaire de technique, de "savoir-faire" pur. Il exige une réflexion permanente sur le metier, le rôle, la fonction de ceux et par ceux qui l'exercent. Ce qui fut à la base de ma vie de journaliste a servi d'ossature et de fil directeur à des notes de cours qui ont servi de socle pour la rédaction du présent ouvrage. Ce n'est pourtant ni un cours académique, ni un livre de recettes, ni une encyclopédie. Et c'est peut-être un peu de tout cela. A l'image du journaliste, sans doute...


Book
La presse d'entreprise
Author:
ISBN: 2130453228 9782130453222 Year: 1993 Volume: 2759 Publisher: Paris Presses Univ. de France


Book
Algemene communicatietheorie
Author:
ISBN: 9027462100 9789027462107 Year: 1981 Volume: 53 Publisher: Utrecht Het Spectrum


Book
Goed voor druk : een praktische gids voor grafische communicatie en technieken
Authors: ---
ISBN: 9038200765 Year: 1995 Publisher: Gent Academia Press


Book
Schrijf ze onder tafel! : alles wat je moet weten over wervelend schrijven en copywriting
Author:
ISBN: 9789463934398 9789463934664 Year: 2021 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil je niet leren schrijven. Dat kan je al. Dit boek wil je wél de technieken aanreiken om met de juiste set van woorden je lezer in beweging te brengen. In actie. Maar dat is niet evident. Want ook al lezen we veel meer dan vroeger, we lezen ook veel oppervlakkiger. Vluchtiger. Je lezer kijkt en klikt zo weg als hij niet meteen een meerwaarde ziet om verder te lezen. Net daarom is copywriting de overtreffende trap van schrijven. Het is dansen op dunne lijnen van bondig, concreet en eenvoud. En tegelijk de lezer, het merk en de deadline recht in de ogen kijken. Maak kennis met de basics van copywriting toegelicht met voorbeelden, onderzoek en oefeningen. Vertaald naar digital copy: SEO, SEA, UX, Conversion Copy en Social Copy. Maar ook Storytelling en Campagne Copy over baselines en headlines wordt stap voor stap toegelicht. En leer zelf om de tone of voice in kaart te brengen. https://www.standaardboekhandel.be/p/schrijf-ze-onder-tafel-9789463934664

Keywords

#KVHA:Communicatiestrategieën --- #KVHA:Copywriting --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Storytelling --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Tekstschrijven --- Schrijfstijl --- Schrijftechniek --- Copywriting --- Digitale communicatie --- Storytelling --- Marketingcommunicatie --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- 305.8 --- schrijven --- copywriting --- communicatie --- marketingcommunicatie --- schrijfvaardigheden - schrijven --- Advertising. Public relations --- reclamepsychologie --- reclameteksten --- reclameboodschappen --- media-analyse --- adverteren --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- 658.8 --- Bachelor in de journalistiek --- #KVHA:Communicatiestrategieën. --- #KVHA:Copywriting. --- #KVHA:Schrijfvaardigheid. --- #KVHA:Storytelling. --- 658.8. --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal). --- Communication écrite Schriftelijke communicatie. --- Copywriting. --- Schrijven. --- Storytelling. --- copywriting. --- marketingcommunicatie. --- schrijfvaardigheden - schrijven. --- schrijven. --- Communicatie. --- horizoncollectie --- 360 --- bedrijfscommunicatie --- pers en communicatie --- presse et communication --- Authorship --- Technieken --- Lezen --- Zoekmachineoptimalisatie --- Search Engine Advertising --- Gebruikerservaring --- Campagne --- Schrijfmethode --- Schrijfstrategie --- Langues --- Étude et enseignement. --- Marketingcommunicatie.


Book
Stop de pers ! : hoe de media werken, hoe werken met de media
Author:
ISBN: 9020958682 9789020958683 Year: 2005 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U gaat mee op een boeiende ontdekkingsreis door de Vlaamse media. U beleeft een dag in het leven van een journalist. U bezoekt de redactielokalen van radio- en tv-stations, kranten en persagentschappen. U komt alles te weten over onderzoeksjournalisten, Wetstraatratten en lokale correspondenten. U verneemt waarom de herfst een gevaarlijke periode voor hoofdredacteurs is . In dit boek vindt u honderden tips en vuistregels. Hoe u de aandacht krijgt van de pers. Hoe u het persbericht schrijft dat elke journalist wel wil lezen. Hoe u een interview op radio of televisie voorbereidt. Wat een woordvoerder allemaal moet weten. Waarom uw onderneming, vereniging of club een mediastrategie moet hebben. Hoe u een klacht indient tegen een journalist ...

Keywords

Journalistiek. --- Media --- Mediatraining. --- Vlaanderen. --- correspondenten --- mediacultuur --- redacties --- media-educatie --- perscontacten --- journalistiek --- persberichten --- persbeleid --- Mass communications --- Media ; Vlaanderen --- Journalistiek --- Mass media --- Press --- Médias --- Presse --- Mediastrategieën --- Externe communicatie --- Perswezen --- Vlaanderen --- Mediarelaties --- 316.774.12 --- 316.772.1 --- 316.774 --- #SBIB:309H1025 --- communicatie 165.212 --- media 654 --- 690 Media, mediarecht --- Médias Media --- Presse Pers --- 659.3 --- media --- mediakunde --- 090.1 --- België --- pers --- 070 --- Media (Communicatiemedia) --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- berichtgeving --- communicatie --- interviews --- journalisten --- massamedia --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- 316.774.12 Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- 316.772.1 Communicatiewetenschap. Communicatietheorie. Communicatieonderzoek--(communicatiesociologie) --- Communicatiewetenschap. Communicatietheorie. Communicatieonderzoek--(communicatiesociologie) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Massacommunicatie --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- krantenbedrijf, de pers --- Mediastrategie --- Mediarelatie --- Emigratie --- 360 --- pers en communicatie --- presse et communication


Book
Medialexicon : alles over de moderne communicatiemiddelen.
Author:
ISBN: 9020919865 Year: 1991 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil een zo volledig en actueel mogelijk overzicht geven van het aanbod aan communicatiemiddelen en de functionaliteit ervan. Er worden honderden begrippen uitgelegd op een zeer eenvoudige en voor een leek verstaanbare manier, zonder daarom in algemeenheden te vervallen. Dit boek is weliswaar verouderd, maar interessant vanuit historisch perspectief

Keywords

Telecommunication technology --- massamedia --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- Communicatie --- Communication --- Mass communication --- Mass media --- Massamedia --- Media --- Media [Mass ] --- Media [The ] --- Moyens de communication de masse --- Média de masse --- Médias --- 654.1 --- 316.774 --- Academic collection --- #SBIB:309H1710 --- #gsdbP --- #eLINK --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- 038:654.1 --- #A9209A --- Communication Communicatie --- Télécommunication Telecommunicatie --- Communication graphique Grafische communicatie --- Médias Media --- Télévision Televisie --- #KVHA:Media; lexicon --- media --- communicatie --- lexica --- 090 --- 654 )* TELECOMMUNICATIE --- 681.8 )* MUZIEKINSTRUMENTEN - GELUIDSAPPARATUUR --- CD --- beeldplaat --- communicatiemedia (ler) --- communicatiemedium --- datacommunicatie --- elektronische post --- grafisch ontwerpen --- informatica --- informaticatoepassingen --- mobilofoon --- netwerken --- optische plaat --- radio --- radiocommunicatie --- satellietcommunicatie --- satellieten --- telecommunicatie --- teletekst --- videoconferentie --- videotechniek --- videotex --- 454.2 --- 668 --- Communicatiemiddelen --- compact disc --- dor-plaat --- grafische techniek --- mobiele datacommunicatie --- rds --- satelliettelecommunicatie --- teleconferencing --- televisie --- videorecorder --- D30039.jpg --- Geschiedenis --- Media: technologie --- Telecommunicatie --- Telegraphy. Telephony. Radio. Television --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Telematica, algemene werken --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- (zie ook: cd) --- (zie ook: telecommunicatie) --- (zie ook: e-mail) --- Nieuwe media --- woordenboeken --- Communicatie. --- Media. --- woordenboeken. --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- 654.1 Telegraphy. Telephony. Radio. Television --- Woordenboeken. --- 360 --- pers en communicatie --- presse et communication

Listing 1 - 7 of 7
Sort by